TOMORROW Recap Episod 1: Rowoon, Kim Hee-seon adalah Grim Reapers!

Tomorrow (내일) ialah drama fantasi bersiri Korea arahan Kim Tae-yoon dan Sung Chi-wook dan dibintangi oleh Rowoon, Kim Hee-seon, Lee Soo-hyuk, dan Yun Ji-on, di samping pelakon lain. Siri ini mempunyai 16 episod dan berdasarkan webtoon dengan nama yang sama oleh Ra Ma. Esok episod 1 bertajuk Fallen Flower 1 dan mempunyai masa tayangan selama 59 minit.

Netflix menerangkan siri ini sebagai:

DIJADIKAN SEPARUH MANUSIA DAN SEPARUH SEMANGAT OLEH KEMALANGAN, SEORANG PEMUDA DIKERJA OLEH SEBUAH SYARIKAT GRIM REAPERS DI DUNIA UNTUK MENJALANKAN MISI KHAS.

Bulan baru datang dengan siri baru! Esok episod 1 bermula dengan Ryeon dan Ryung-gu membincangkan bagaimana sekumpulan orang berkumpul untuk menamatkan hidup mereka. Kedua-dua mereka adalah grim reaper dan Ryeon berada di sana untuk menyelamatkan mereka daripada nasib yang mengerikan… atau adakah dia? Semasa dia memandu pergi dengan empat mangsa yang tidak mungkin, keadaan berubah menjadi misteri dan ghaib (kerana, sudah tentu). Selepas terbang bersama-sama melalui bas dan lalu lintas yang padat, mereka memohon agar dihindarkan daripada nasib yang mengerikan.

Sementara itu, Ryeon memikirkan kembali kehidupan masa lalunya dan tertanya-tanya bahawa semua pilihan yang dibuat manusia mempunyai akibat yang serius. Semasa kereta itu tergantung di atas jambatan, Ryeon bertanya kepada empat pilihan mereka dan meninggalkan mereka di sana dengan senyuman di wajahnya. Sebaliknya, Choi Jun-woong yang teruja sedang memberikan temu bual yang menarik di sebuah pejabat besar. Dia yakin bahawa dia akan mendapat pekerjaan itu tetapi tiba-tiba menyedari bahawa orang yang berada di temu bual dengannya adalah keluarga pemilik dan betul-betul di landasan menerima berita bahawa dia tidak dipilih.

Jun-woong (Rowoon)

Petang itu, berdiri di atas jambatan, Jun-woong menghalang seorang lelaki daripada membunuh diri dan bertemu Ryeon dan Ryung-gu dengan cara yang agak mengejutkan. Apabila Ryeon cuba menyuruhnya pulang, dia tidak mendengar nasihat mereka dan secara tidak sengaja terjatuh ke dalam Sungai Han bersama lelaki lain. Secara kebetulan, Ryeon dan Ryung-gu agak acuh tak acuh tentang semua perkara dan selain dari gangguan ringan, dia tidak banyak meluahkan.

Bagaimanapun, bagaimanapun, tidak lama kemudian, dia melompat masuk untuk menyelamatkannya dan dia tiba-tiba bangun di bilik hospital, terpinga-pinga dan keliru. Dia berterima kasih kepada Tuhan kerana membiarkan dia hidup tetapi tidak lama kemudian menyedari bahawa dia, sebenarnya, tidak hidup. Di tengah-tengah kekeliruan, dia melihat Ryeon di dalam bilik dan dia memperkenalkan dirinya sebagai grim reaper. Dia memberinya ringkasan tentang apa yang berlaku dan memberitahunya bahawa dia akan sedar daripada koma dalam masa 3 tahun. Tidak lama kemudian, dia bercadang untuk membawanya ke Jumadeung, dan memberinya tubuh dan pakaian buat sementara waktu.

Di Jumadeung, Jun-woong terkejut dengan apa yang dilihatnya, dan itu boleh diterima. Berada dalam limbo dengan penuai suram mesti… payah. Bagaimanapun, walaupun jalan ke Neraka agak menakutkan, pejabat Jade Emperor cukup menarik perhatian. Sementara itu, Maharaja Jade adalah comel yang memakai topi baldi comel dan memberi minuman kepada rakan sekerja. Ia begitu comel! Bagaimanapun, dia berubah menjadi Ratu yang memakai gaun putih yang sangat mengejutkan Jun-woong.

Ryeon (Kim Hee-sun)

Di tempat lain, Joong-gil sedang memukul orang sehingga kelihatan AF yang cantik. Dia dipanggil ke mesyuarat sejurus selepas mengumpul jiwa dan bertengkar dengan Ryeon tentang sama ada mereka yang membunuh diri harus dihadapi dengan empati atau tidak. Sebaliknya, Pengarah memberi Jun-woong pilihan – sama ada bekerja di Jumadeung dan bangun dalam masa 6 bulan atau berada dalam keadaan koma selama 3 tahun. Jun-woong menganggap bahawa ini adalah mimpi tetapi satu detik dalam tubuhnya memberinya motivasi untuk menjadi Grim Reaper.

Sementara itu, Pengarah berjanji untuk memberi Ryeon peluang kedua dan memberitahunya bahawa dia tidak boleh gagal selepas ini, jika tidak pasukan itu akan dibubarkan dan dia tidak akan mendapat apa yang dia mahukan. Walau bagaimanapun, Ryeon memohon Pengarah untuk sekurang-kurangnya memberinya lebih ramai orang. Apabila Pengarah meletakkan Jun-woong dalam kumpulan Ryeon, tiada siapa yang gembira tetapi seperti yang Ryung-gu katakan, apabila Pengarah berkata melompat, anda melompat.

Jun-woong (kiri) dan Ryeon (kanan)

Bagaimanapun, di tapak mangsa seterusnya, Jun-woong terpegun melihat bagaimana Ryeon menghalang motosikal daripada menerkam orang seterusnya yang berisiko membunuh diri. Apabila dia tertanya-tanya apa yang berlaku, dia berkata bahawa dia adalah Grim Reaper yang menyelamatkan nyawa orang. Banyak gurauan kemudian, Noh Eun-bi duduk bersama mereka bertiga untuk membincangkan idea. Eun-bi sendiri mengalami trauma dan Ryeon mengenal pasti perkara itu.

Di antara temu bual, Eun-bi mengalami gangguan sepenuhnya dan juga kelihatan mengalami halusinasi pendengaran (?) dan Ryeon kelihatan seperti dia banyak berempati dengannya. Dia mendapat Kunci Ingatan, sesuatu yang akan membantu mereka memanfaatkan kenangan Eun-bi dan dia dan Jun-woong masuk ke dalam dunia gelap seseorang yang melalui banyak perkara. Semasa mereka melompat dari satu ingatan ke ingatan yang lain, diikuti rapat dengan sesuatu yang gelap dan ngeri, mereka terperangkap dalam petak kereta api, dengan kegelapan hampir menyelubungi mereka. Pada babak akhir, kita melihat Ryeon membeli hoodie “Aguccim” Jun-woong dan membelasah lelaki yang menjual hoodie palsu itu.

Fikiran Akhir: Esok Episod 1

Nah, episod yang menggembirakan! Esok tidak cuba menjadi siri yang sangat serius. Ia kebanyakannya ringan dan kelakar dengan topik yang sangat berat bercampur-baur. Ia agak sukar untuk melompat dari satu ke satu sama lain tetapi saya rasa jika ia menetapkan nada seperti itu, anda tidak boleh menanganinya.

Pengarah (kiri) dan Ryeon (kanan)

Topik yang lebih serius, agak sukar. Bunuh diri bukanlah perkara yang mudah untuk dibincangkan dan menonton Grim Reapers sama ada membantu orang keluar dari tebing atau menolak mereka adalah agak sukar. Tambahkan pada menonton mengapa orang membuat kesimpulan sedemikian dengan kehidupan mereka – anda mempunyai sesuatu yang mengerikan dan sengit untuk ditonton.

Sebaliknya, komedi itu agak bodoh dan kooky. Siri ini mengetahui perkara ini dan menerimanya dengan baik. Adegan di mana Rowoon mendapati dirinya telanjang dan membuat benda itu dengan kakinya benar-benar comel dan saya di sini untuknya. Saya suka pakaiannya juga dan Kim Hee-seon dan Kim Hae-sook kelihatan sangat menarik. Secara keseluruhannya, saya menikmati turun naik episod itu dan jika mereka dapat mengekalkan nada yang agak ringan, saya rasa ini agak menggembirakan untuk ditonton.

Tomorrow disiarkan di Netflix.

Share this…
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Similar Posts