Basikal Lajak : 10 Respon Twitter berkenaan pembebasan Sam Ke Ting

Berikut adalah antara respon warga Twitter mengenai isu Sam Ke Ting ini:

1. “Tadi keluar dekat berita pasal Sam Ke Ting bebas melalui ikat jamin. Lepas itu, nenek saya macam nak salahkan si Sam itu, saya pun pertahankan Sam lah apa lagi. Mujur dia diam dan mengiyakan sahaja apa saya cakap, risau jugak jadi cucu derhaka disababkan si Sam ini.”

2. “Saya lega yang dia dibebaskan dengan ikat jamin dan say berharap dia tidak dihukum dengan tuduhan yang dikenakan ke atas dia.”

3. “Sam Ke Ting dikurniakan kebenaran untuk merayu dan penangguhan hukuman.”

4. “Akhirnya, Sam Ke Ting layak terimanya.”

5. “Wei, dah kenapa korang suruh peguam yang nak bela Sam Ke Ting tu bela Bella. Macam tiada kena mengena. Bella diwakili pendakwaraya. Bainun diwakili peguam bela. Dapat tak perbezaan dia?”

6. “Sam Ke Ting diikat jamin RM10,000 sementara kesnya diteruskan ke mahkamah rayuan. Semoga perbicaraan dipercepatkan.”

7. “Baru baca yang Sam Ke Ting di ikat jamin. Berita Baik.”

8. “Sam Ke Ting dibebaskan dengan ikat jamin. Tahniah.”

9. “Tuhan merahmati Sam Ke Ting. Tuhan merahmati Malaysia.”

10. “Apa-apa pun, yang melanggar tetap salah. Seksyen 41(1) Road Transport Act tak beri keistimewaan kepada pemandu. Kejadian juga berlaku atas bukit, bukan simpang bawah bukit. Pemandu lain tak kemalangan , macam mana dia boleh langgar penuggang basikal?”

Share this…
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Similar Posts